Entrevista TenTIC: Mariona Luis (Innobalears)

Avui entrevistam na Mariona Luis, una dona amb gran experiència en el sector de l’R+D+I, actualment al capdavant d’Innobalears, consultoria especialitzada en gestió de la innovació. Mariona Luis Tomás és enginyera industrial i ha dedicat tota la seva carrera professional al sector de la consultoria, treballant en entorns internacionals i en l’administració pública abans d’establir-se, ara fa 14 anys com a consultora independent. Treballa per a empreses i entitats públiques i privades escrivint projectes d’R+D+i, definint estratègia empresarial cap a la innovació, desenvolupant projectes de política d’innovació i fent formació sobre innovació. Ha escrit, entre d’altres, el “Manual de Innovación para empresarios y directivos turísticos” i el manual “PIMEs en xarxa“, i està desenvolupant la tesi doctoral sobre innovació i rejoveniment en destinacions turístiques madures.

Mariona Luis

Continua llegint

Publicat dins de Intel·ligència artificial, Notícies, Realitat virtual, Robòtica, Smartcities | Etiquetat com a , | Deixa una resposta

Entrevista TenTIC: Toni Aloy, fundador d’APSL

Publicat dins de Notícies | Deixa una resposta

Copywriting

Gemma Casabó a la CAEB

El passat 5 de febrer a la CAEB vam assistir a la conferència de Gemma Casabó, “El poder de les paraules i com poden disparar les vendes d’una web”, on hem pogut aprendre una mica més del tema tan interessant del copywriting, a més d’una sèrie de consells útils a tenir en compte per treure el màxim partit a les webs de les empreses/entitats.

Aquí teniu un petit resum del més destacat. Continua llegint

Publicat dins de Dr. TIC, Notícies | Etiquetat com a , , | Deixa una resposta

“Crear futuro” de Red.es

Sou una entitat privada o pública i us interessa oferir cursos de formació gratuïts? Aquesta informació us pot interessar.

“Crear Futuro” forma part de la iniciativa Profesionals Digitals de Red.es, emmarcada dins de les línies d’actuació de l’Agenda Digital per Espanya, amb la finalitat de millorar l’ocupabilitat, impulsant i afavorint l’adquisició de competències per a la transformació digital gràcies a l’ús de les noves tecnologies digitals.

“Crear Futuro” té com a objectiu:

• Formar de manera gratuïta i adaptada a les noves demandes de la societat digital a persones prioritàriament ocupades (també aturades en menor proporció), en les diferents tecnologies, competències personals i metodologies per a l’emprenedoria en l’entorn digital.

A través de Crear Futuro” posam a disposició de tots la nostra oferta formativa mitjançant:

–  Impartició de formació online en format MOOC.

– Impartició de sessions de formació presencial gratuita per tot el territori nacional.

Si la vostra entitat vol oferir un o varis d’aquests cursos i les vostres instal·lacions compleixen amb els requisits, podeu emplenar aquest formulari.

Publicat dins de Notícies | Etiquetat com a , , | Deixa una resposta

Fomentant les vocacions científico-tecnològiques a Menorca

Dia 24 i 25 de gener el Centre Bit de Menorca va acollir el cicle STEM Talks Menorca, organitzat pel jove estudiant menorquí de primer d’informàtica Alex Alemany. Alemany, a més, és l’organitzador del grup GDG (Google Development Group) de Menorca.

Miquel Àngel Maria, Conseller de Cultura i Educació del Consell Insular de Menorca; Alex Alemany, organitzador de GDG Menorca i de STEM Talks Menorca; i Carmen Crespo, gerent del Centre BIT Menorca, presenten les STEM Talks Menorca

Públic assistent a les STEM Talks Menorca

Les sessions van poder ser visualitzades en streaming i es poden recuperar via Youtube (24 capvespre, 25 matí, 25 capvespre).

Continua llegint

Publicat dins de Big Data, Drons, Impressió 3D, Internet de les coses, Notícies, Robòtica, TenTIC | Deixa una resposta

Presentació de la Guia Balear de Comerç Electrònic a Pollença

Continuam presentant la Guia balear de comerç electrònic elaborada per l’OBSI als comerciants/emprenedors/negocis que es vulguin posar les piles en la venda online. Recordau que es pot descarregar gratuïtament en aquest enllaç. Aquesta guia, que  ja és la monografia número 15 de l’OBSI, és una revisió i actualització de la que ja es va publicar al 2013 Un comerç electrònic a Balears. Com posar en marxa una botiga online

Dia 30 de gener a les 20:00h serem al Casal de Can Llobera, Plaça Vella, 7, de Pollença.

Francina Mas, responsable de l’OBSI i co-autora de la Guia, ens presentarà breument els aspectes bàsics a tenir en compte a l’hora de vendre online.

Acte organitzat per l’Ajuntament de Pollença adreçat als comerciants/interessats en l’e-commerce de la comarca, inscripcions: moliver@ajpollenca.net

A la guia aprareixen casos d’èxit de diversos sectors/productes de Balears:

• Ariany Cítrics: venda de cítrics als consumidors finals.
  • La Polleria: venda de pollastres a domicili o per recollir a la botiga.
  • abcMallorca: empresa que possibilita la reserva i pagament de taules de restaurants a la seva web.
  • Ibiza Blau Music: escola de música que ven cursos a través d’Internet des d’Eivissa
  • Amart Palma : productes de regal artesanals i personalitzats.
  • Tailor Tails: complements de passeig, joguines i llits per a animals, tot fet a mà per artesans de diferents llocs del món.
  • Don Dominio: venda i gestió de dominis i allotjament web.
  • Costa: roba dissenyada a Formentera amb teixits naturals.

També han contribuït en la guia experts en la matèria, tals com Jorge Morell, advocat especialitzat en dret tecnològic i fundador de la firma “Términos y condiciones“, així com les entitats del sector com Cambra de Comerç de Mallorca, Associació Balear d’empreses de Software, Internet i Noves Tecnologies (GsBit), PalmaActiva, el clúster TurisTec i la seva empresa associada Roiback.

I recordau que tots aquells que cerquin proveïdors TIC per posar en marxa la tenda online, poden consultar el nostre Directori d’empreses TIC.

Aquí teniu una infografia resum de les 12 passes a seguir per crear una botiga online:

Publicat dins de Dr. TIC, Notícies | Etiquetat com a | Deixa una resposta