IBTalks amb BalearsT

Dia 28 de novembre ha tengut lloc la darrera sessió del cicle IBTalks18, amb Balears.T, sota el títol d’Innovació: Acció. Hem pogut compartir amb Cristina Gómez de Power House Hub alguns dels seus projectes més destacats i el potencial de l’anomenada “economia taronja” de les indústries culturals. I Jorge Martín,de l’Autoritat Portuària de Balears ens ha parlat de finançament per idees per transformar l’ ecosistema dels ports.

El DG d’Innovació i Recerca, Pep Lluís Pons,  dóna la benvinguda a aquest cicle per donar a conèixer la tasca que duen a terme els clústers, i també hem de saber transmetre a la societat la seva activitat i utilitat. “Al GOIB apostam per la diversificació econòmica, com poder continuar vivint del turisme? Aprofitant el know-how i exportant coneixement, com per exemple l’empresa menorquina que ha estat premiada recentment, Mabrian.  I també tenir cura que la riquesa arribi a la societat i més benestar social. En definitiva, la gestió del coneixement i la seva explotació, posada en valor i l’exportació a altres llocs és clau per innovar en turisme avui dia”.

Pep Lluís Pons, DG d’Innovació i Recerca del GOIB

Miguel Payeras, director gerent de Balears.t: innovació, al cap i a la fi, és fer el que no has fet mai abans. Avui us proposam 2 coses: com fer més; i explicar-vos que hi ha finançament i es necessiten idees. “Innovació: acció”

Miguel Payeras, Balears.T

Cristina Gómez: Com fer més amb el que tenim? hem muntat una empresa de gestió cultura, Power House Hub. L’economia taronja o cultural és transversal i està en expansió, hem de veure com relacionar-la amb el turisme, està basada en el talent, la cultura. Xifres: Si fos un país, seria la 4ª a nivell mundial, és la 4ª en força laboral, 8,4 milions de persones treballen en la indústria cultural. Xina és un mercat emergent. A Espanya hi ha un gran potencial per a la indústria cultural. A Power House Hub rebem idees d’artistes per passar-les a projectes. Els nostres valors: potenciam la presència de la dona; fem pla de sostenibilitat;  potenciam que som de Balears. Un dels nostres projectes és Think up Culture amb convocatòries per projectes culturals. La indústria cultural necessita finançament, amb Think up Culture els ajudam, les conferències cada cop tenen menys pes, prioritzam la feina amb el públic, professionals culturals, acabam amb entregables. Ho hem fet a Mallorca, Menorca, Eivissa, i ara a Barcelona i Turquia. La majoria de projectes encara són de diners públics. Un altre projecte nostre, amb la plataforma Filmin és l’Atlàntida Film Fest. Ara és el de menor pressupost i segons ICAA el 9è en el rànquing. Amb això, hem après a presumir de la qualitat del que fem.  Propers projectes: Amb Balears.t passarem del THINK TANK al DO TANK, a la tardor del 2019. També tendrem un espai a Fitur pel cinema. Cal tenir en compte que hi ha uns 80 milions turistes cinematogràfics al 2017.  També farem 2 capítols per una sèrie de televisió xinesa a Balears.

Cristina Gómez, Power House Hub

És possible convertir la passió i la frustració en acció? demana Miguel Payeras, cal aprofitar l’oportunitat a la nostra societat, que cal que es transformi.

Torn de Jorge Martín, enginyer en cap de qualitat de l’Autoritat Portuària de Balears. Si us fixau, Bezos, Jobs i Gates van començar la seva activitat en un garatge, però el talent també requereix d’un ajut extern. Necessitam talent i innovació per fer ports més competitius, els professionals que hi treballen són uns treballadors ja envellits per afrontar la transformació digital (majors de 50 anys). Acceleració del moment històric, som a la 4ª revolució industrial.

Jorge Martín, Autoritat Portuària de Balears

Per impulsar la innovació, el creixement i l’emprenedoria, Autoritat portuària llença un pla per idees innovadores de 20 milions a 4 anys que es plasmaran en diferents tipus d’ajuts: a fons perdut de fins 15000 € per a projectes llavor, o de fins a 1 milió de forma transversal mitjançant subvencions per accions a comercialitzar. Al març sortirà la primera convocatòria, n’hi haurà diverses al llarg de l’any amb diferents línies de treball com sostenibilitat, innovació, logística, reparació. També hi haurà un concurs per a la secretaria tècnica de 2 milions que es llançarà per gestionar aquests fons durant els propers 4 anys. Les 4 seus seran repartides a tot el territori espanyol i esperem que n’hi hagi una Balears (l’edifici històric del Far de la Riba, serà la seu d’aquesta oficina). Tenir una delegació de la incubadora si és a Balears us animam a presentar propostes per fer ports més eficients de tot tipus d’activitats que es fan als ports: transport, logística, relació port/ ciutat. És un fons de subvenció aquesta convocatòria. La fase d’idees innovadores a fons perdut va més pels autònoms amb poc recursos (a fons perdut). Per projectes madurs  serà una altra línia.

Aquesta entrada s'ha publicat en Notícies, Smartcities, TenTIC i s'ha etiquetat amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.