3a edició de CineTIC per la divulgació científica

Enguany ja celebrarem la 3a edició de CineTIC, Cinema i Tecnologia, que és una proposta que ha funcionat molt bé fins ara i que promou la divulgació de la tecnologia i el debat amb experts sobre les darreres tendències tecnològiques com la intel·ligència artificial, la robòtica, la internet de les coses, el Big data, etc,… A partir de la projecció d’una pel·lícula de ciència ficció/tecnologia i la posterior ponència/debat a càrrec d’una persona experta en la matèria, els alumnes poden fer les preguntes que vulguin i comentar la tecnologia i la pel·lícula i, sobretot, veure fins on aquestes tecnologies poden influir en el nostre estil de vida i oferir nous llocs de feina per desenvolupar en un futur proper.

Aquesta activitat va dirigida als alumnes de 3r i 4t d’ESO i als de 1r i 2n de Batxillerat i FP dels instituts de totes les Illes. Enguany el cicle es durà a terme a Manacor, Eivissa i Menorca.

artel CineTIC 2018 General

Cartel CineTIC 2018 General

Mallorca, al Multicines de Manacor.

Dimarts 23 d’octubre, a les 10.00 h amb la pel·lícula The Circle (2017), Andreu Sansó, Catedràtic d’Economia Aplicada de la UIB i natural de Manacor ens donarà la seva opinió del tractament de les nostres dades personals i els processos per passar del Big data a l’Smart Data o la Intel·ligència de les dades.

– Dimarts 30 d’octubre,a les 10.00 h  amb la pel·lícula La Isla (2005), Maria Oliver, Dra. en Genètica, responsable de laboratori i R+D de Genosalut, natural de Manacor, ens explicarà quins punts de la pel·lícula són factibles avui en dia, impressió 3D d’òrgans artificials, microxips, i ens explicarà detalls de la seva vida diària com a investigadora.

Eivissa, als Multicines de Vila.

Dilluns 5 de Novembre a les 10.30 h amb la pel·lícula EVA. amb la participació de David Solá, membre de l’Associació eivissenca de Robòtica i entrenador de l’equip EiviBot que participarà en el World Robot Olympiad per tercer any consecutiu, xerrarem del desenvolupament dels assistents virtuals i del vincle emocional que podríem tenir amb ells.

Menorca, al Canal Salat de Ciutadella i Multicines de Maó.

Dilluns 19 de Novembre a les 10.00 h amb la pel·lícula Misión Imposible Fallout(2018). Amb la participació de Santiago Barro, Fundador de Binary Menorca, situada a Alaior, membre del clúster d’empreses Turistec i apassionat de la tecnologia. Abordarem els diferents àmbits d’aplicació de la impressió 3D, microxips, etc… en la nostra societat. Veurem que aspectes de la peli són purament de ficció i quins arribaran aviat al mercat. Serà interessant veure l’explosió de noves carreres tecnològiques i llocs de treball que es crearan dins d’aquest àmbit.

Dimecres 21 de Novembre  a les 10.00 h amb la pel·lícula The Circle (2017), Andreu Sansó, Catedràtic d’Economia Aplicada de la UIB ens donarà la seva opinió del tractament de les nostres dades personals i els processos per passar del Big data a l’Smart Data o la Intel·ligència de les dades.

NOTA: Si estau interessats en la proposta (totalment gratuïta), us agrairíem que ens envieu un correu dient-nos el nombre d’alumnes que voldríeu apuntar i per quina sessió, poden ser el nombre d’alumnes que volgueu (3r i 4t d’ESO i 1r i 2n de Batxillerat i FP) fins exhaurir places i per ordre d’inscripció a: cibersocietat@fundaciobit.org. Aquestes activitats també estan obertes al públic en general, sempre que sobrin places a les reservades per alumnes i fins exhaurir aforament. El interessats ens poden escriure a: cibersocietat@fundaciobit.org.

Per Menorca:  Gema Muñoz gmunoz@fundaciobit.org o al  971177709

Aquesta entrada ha estat publicada en Big Data, CineTIC, Notícies, Robòtica, TenTIC. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.