3a edició de CineTIC per la divulgació científica

Enguany ja celebrarem la 3a edició de CineTIC, Cinema i Tecnologia, que és una proposta que ha funcionat molt bé fins ara i que promou la divulgació de la tecnologia i el debat amb experts sobre les darreres tendències tecnològiques com la intel·ligència artificial, la robòtica, la internet de les coses, el Big data, etc,… A partir de la projecció d’una pel·lícula de ciència ficció/tecnologia i la posterior ponència/debat a càrrec d’una persona experta en la matèria, els alumnes poden fer les preguntes que vulguin i comentar la tecnologia i la pel·lícula i, sobretot, veure fins on aquestes tecnologies poden influir en el nostre estil de vida i oferir nous llocs de feina per desenvolupar en un futur proper.

Aquesta activitat va dirigida als alumnes de 3r i 4t d’ESO i als de 1r i 2n de Batxillerat i FP dels instituts de totes les Illes. Enguany el cicle es durà a terme a Manacor, Eivissa i Menorca.

artel CineTIC 2018 General

Cartel CineTIC 2018 General

Mallorca, al Multicines de Manacor.

Dimarts 23 d’octubre, amb la pel·lícula The Circle (2017), Andreu Sansó, Catedràtic d’Economia Aplicada de la UIB i natural de Manacor ens donarà la seva opinió del tractament de les nostres dades personals i els processos per passar del Big data a l’Smart Data o la Intel·ligència de les dades.

– Dimarts 30 d’octubre, amb la pel·lícula La Isla (2005), Maria Oliver, Dra. en Genètica, responsable de laboratori i R+D de Genosalut, natural de Manacor, ens explicarà quins punts de la pel·lícula són factibles avui en dia, impressió 3D d’òrgans artificials, microxips, i ens explicarà detalls de la seva vida diària com a investigadora.

Eivissa, als Multicines de Vila.

Dilluns 5 de Novembre amb la pel·lícula EVA. amb la participació de David Solá, membre de l’Associació eivissenca de Robòtica i entrenador de l’equip EiviBot que participarà en el World Robot Olympiad per tercer any consecutiu, xerrarem del desenvolupament dels assistents virtuals i del vincle emocional que podríem tenir amb ells.

Menorca, al Canal Salat de Ciutadella i Multicines de Maó.

Dilluns 19 de Novembre amb la pel·lícula Misión Imposible Fallout(2018). Amb la participació de Santiago Barro, Fundador de Binary Menorca, situada a Alaior, membre del clúster d’empreses Turistec i apassionat de la tecnologia. Abordarem els diferents àmbits d’aplicació de la impressió 3D, microxips, etc… en la nostra societat. Veurem que aspectes de la peli són purament de ficció i quins arribaran aviat al mercat. Serà interessant veure l’explosió de noves carreres tecnològiques i llocs de treball que es crearan dins d’aquest àmbit.

Dimecres 21 de Novembre  amb la pel·lícula The Circle (2017), Andreu Sansó, Catedràtic d’Economia Aplicada de la UIB ens donarà la seva opinió del tractament de les nostres dades personals i els processos per passar del Big data a l’Smart Data o la Intel·ligència de les dades.

Les pel·lícules es projectaran a les 10.00 h.

NOTA: Si estau interessats en la proposta (totalment gratuïta), us agrairíem que ens envieu un correu dient-nos el nombre d’alumnes que voldríeu apuntar i per quina sessió, poden ser el nombre d’alumnes que volgueu (3r i 4t d’ESO i 1r i 2n de Batxillerat i FP) fins exhaurir places i per ordre d’inscripció a: cibersocietat@fundaciobit.org. Aquestes activitats també estan obertes al públic en general, sempre que sobrin places a les reservades per alumnes i fins exhaurir aforament. El interessats ens poden escriure a: cibersocietat@fundaciobit.org.

Per Menorca:  Gema Muñoz gmunoz@fundaciobit.org o al  971177709

Aquesta entrada ha estat publicada en Big Data, CineTIC, Notícies, Robòtica, TenTIC. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.