This Nordic 2018

La setmana passada una part del nostre equip va acudir al congrés sobre creativitat i tecnologia #Thisnordic a la localitat d’Aarhus, Dinamarca. Aquests 2 dies han estat molt inspiradors per a les nostres activitats de divulgació tecnològica. Dinamarca està situada al capdavant d’Europa en innovació, creativitat i disseny, i va ser molt interessant ser-hi i escoltar ponències d’empreses daneses petites i grans que treballen a nivell internacional.

This. Nordic 2018, Aarhus, Dinamarca

El congrés es va ubicar a una part del port de mercaderies que ara s’esta reconvertint en un model d’economia creativa amb més de 70 empreses del sector creatiu, nau per filmacions, espai per a concerts i foodtrucks.

La particularitat de l’esdeveniment ha estat el seu accent transversal i molt humà. El to va ser present des de la primera ponència d’obertura de la mà de l’escriptor danès, Kaspar Colling Nielsen, amb la seva visió crítica i mordaç de la nostra societat en crisi. Segons la visió de l’escriptor, estem vivint una mort dels valors democràtics, Trump, el Brexit són fets que eren impensables. Per ell, estem davant d’una crisi de l’humanisme que té com a puntes visibles, els camps de refugiats a la porta d’Europa, l’impacte de la negativitat superior a la positivitat a les xarxes socials … Però l’escriptor ens va convidar a mantenir la fe en l’art i les tecnologies, que potser ens conduiran a una societat que puguem entendre.

Les diferents conferències van anar dibuixant un panorama dels reptes i possibles solucions a les quals ens hem d’enfocar respectant els conceptes de democràcia, sostenibilitat i diversitat, que van ser els 3 pilars definits pels mestres de cerimònia, Sanne Cigale i Adam Holms, figures públiques del periodisme nacional danès .

Vivi K Schlagelberger, directora creativa de les campanyes de Lego a nivell global, ens va explicar com aquesta empresa té entre els seus valors divertir-se i riure, que és una virtut que tenen els nens i que no es valora tant en els adults. La felicitat també es té en compte a empreses del Parc Bit com es el cas d’Habitissimo. Les campanyes LEGO tenen el repte que han de ser globals per a nens de diferents edats i cultures. Per això han creat productes en aliança amb altres marques com Duplo, Disney Princess o Lego Robotics per a adolescents i adults.

Marianne Egelund SIIG, centrà la seva ponència sobre el potencial de les dones en el sector creatiu, allò que marca l’excepció escandinava en tema d’igualtat de gènere. Aquesta ponent escriu columnes per al major diari nacional, Berlingske, i és una figura emblemàtica del país en aquest camp. Aquí a Balears  i a Espanya en general, seguim molt enrere respecte els països nòrdics, però cada vegada es fan més campanyes i iniciatives per donar visibilitat a les dones.

Fleming Besenbaker, president de la fundació Carlsberg (tercera cervecera del món) va presentar el seu projecte d’Economia Circular i entre diversos eixos, els propers productes que es llançaran al mercat per reduir la contaminació mediambiental. Els packs de 6 llaunes ja no estaran embalats amb plàstics, sinó fixats amb una cola biodegradable, el metall de les llaunes serà substituït per resina de bambú biodegradable i totes les seves fàbriques a la Xina ja estan equipades de panells foto-voltaics. Tenen les mateixes preocupacions des del Living LAB d’Ikea ​​anomenat Space10. Aquí a Balears també les empreses treballen amb l’objectiu de reduir el seu impacte mediambiental, un dels primers grups holeters en prohibir els plàstics d’ús únic ha estat Iberostar Hotels & Resorts.

La digitalització ha estat la primera gran onada de canvi des de l’inici del web 2,0 fa ja més de 10 anys. Aquesta ha permès la disponibilitat online a través de l’smartphone o tablet de qualsevol contingut, això ha intensificat l’experiència de l’usuari, tal com es pot veure a la imatge a continuació. El diagrama representa els punts de l’experiència Starbucks en 2010. La propera onada de canvi tecnològic està per arribar amb la Intel·ligència artificial (IA), el Blockchain, la realitat virtual i el 5G. Ja hem parlat d’aquestes tendències en les nostres entrevistes TenTIC i seguirem parlant del 5G en el pròxim INTO 2018 que es centrarà en la Internet de les Coses.

Starbucks Process Flow 2010

Aquesta entrada s'ha publicat en Notícies, TenTIC i s'ha etiquetat amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.