Django Girls Palma: Taller de programació gratuït per dones

Compartim amb vosaltres un esdeveniment que pot ser del vostre interès. Django Girls Palma és un taller de programació d’un dia de durada, es durà a terme el proper 17 de febrer, gratuït i dirigit a dones que no han tingut contacte amb la programació. El principal objectiu del taller és acostar la dona al món IT, i per això la data és en que és durà a terme és el proper 17 de febrer, data propera al Dia Internacional de la Nina i Dona a la Ciència. La jornada, a  més d’estar recolzada per l’associació internacional Django Girls, compta amb el patrocini de l’associació Python Espanya, l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de les Illes Balears, GSBit i APSL. També cerquen patrocinadors i mentors.

Què​ ​és​ ​un​ ​esdeveniment​ ​de​ ​Django​ ​Girls?
Un esdeveniment de Django Girls és un taller gratuït d’un dia de durada per a
principiants de la programació. El principal objectiu és acostar més dones al món de la
tecnologia​ ​i​ ​a​ ​la​ ​indústria​ ​IT.
Els assistents, generalment entre 20 i 40 dones sense coneixements previs de
programació però que es volen introduir en el món del desenvolupament de software,
tenen l’oportunitat d’iniciar-se en la programació i crear la seva primera plana web
emprant HTML, CSS, Python i Django. Tot això ho duen a terme mitjançant l’ajuda dels mentors​ ​que​ ​voluntàriament​ ​contribueixen​ ​a​ ​la​ ​impartició​ ​del​ ​taller.

Respecte​ ​a​ ​Python​ ​i​ ​Django
El llenguatge de programació escollit per aquests tallers és ​Python​: un llenguatge d’alt
nivell de propòsit general, senzill, que fa fàcil centrar-se en la lògica del programa. Tot
això el fa molt adequat com a llenguatge d’entrada o iniciació en el món de la
programació. Això sí, que sigui un llenguatge senzill no vol dir que no sigui un
llenguatge potent; és una eina poderosa molt usada en camps tan diversos com el
desenvolupament web, el processament de dades i numèric, el desenvolupament
d’interfícies d’usuari, la comunicació de xarxes, el disseny de sistemes encastats, la
ciència​ ​de​ ​dades,​ ​…
Python està molt vinculat al programari lliure, aquell que pot ser emprat i modificat
sense restriccions, i que a més a més, pot ser copiat i redistribuït sense sense
restriccions​ ​o​ ​amb​ ​unes​ ​restriccions​ ​mínimes.
A més a més, té una comunitat molt activa que ha situat Python en el pòdium de
llenguatges de programació amb més projecció. També existeix un gran nombre de
congressos i trobades de programadors de Python i Django al voltant del món. A Estats
Units podem trobar la PyCon i la SciPy; a Europa, EuroPython i EuroSciPy; i a nivell
espanyol, la PyConEs.
El principal framework per a la creació de webs en Python és Django, que segueix la
filosofia Python i facilita la creació de llocs web complexos de forma ràpida i eficient.
Exemples de llocs web fets en Django són Instagram, Pinterest,​ ​o​ ​les​ ​webs​ ​de​ ​The​ ​Washington​ ​Post​ ​i​ ​la​ ​NASA.

Django​ ​Girls​ ​Palma
Destinataris
Entre 20 i 40 assistents que no han programat mai però que es volen introduir en
el​ ​món​ ​tecnològic​ ​i​ ​del​ ​desenvolupament​ ​de​ ​programari.
Qualsevol persona que interessada per la programació pot participar, això sí, les
dones​ ​tendran​ ​preferència​ ​en​ ​el​ ​procés​ ​de​ ​selecció.
Data​ ​i​ ​lloc
Dissabte​ ​17​ ​de​ ​febrer​ ​del​ ​2018,​ ​el​ ​lloc​ ​es​ ​decidirà​ ​segons​ ​el​ ​nombre​ ​d’assistents.
Serà​ ​un​ ​taller​ ​d’un​ ​dia,​ ​matí​ ​i​ ​tarda,​ ​i​ ​es​ ​faran​ ​aturades​ ​per​ ​berenar​ ​i​ ​dinar. Inscripcions obertes fins el 31 de gener.
Col·laboradors
Django​ ​Girls​ ​Foundation,​ ​Python​ ​España. També están oberts a tots aquells que vulguin ser patrocinadors i mentors.

Més info a la plana web del taller a https://djangogirls.org/palma/ o al Twitter @DjangoGirlsPM

Aquesta entrada ha estat publicada en Dr. TIC, Notícies, TenTIC. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.