Big Data, la nova mina d’or?

L’era de la Societat de la Informació porta més de 20 anys acumulant dades i informació i cada vegada a una velocitat més vertiginosa amb la digitalització de totes les nostres dades que crea uns volums, varietats i detalls que ara hem de saber explotar per ser més competitius .

Font: blog.sage.es 2015

L’auge del Big Data es materialitzà ahir a Mallorca captant l’atenció tant del món empresarial, per convertir les seves mines de dades en mines d’or, com del món universitari per oferir una formació educativa capaç de respondre a les necessitats creixents del mercat laboral.

La UIB  està preparant per al proper curs acadèmic, un nou màster sobre Big Data destinat a alumnes de carreres com ADE, enginyeries informàtiques …. per respondre a la demanda del sector empresarial a experts en Big Data: es tracta de ser capaços d’anar més enllà del “Business Intelligence”, que es dedica a analitzar les dades per explicar el que ha passat, cap al Business Analytics, que permetrà predir el Futur”, segons paraules d’Alex Rayón Jerez, professor d’Economia Digital de la Universitat de Deusto (Bilbao ), i autor del blog sobre Big Data de la mateixa universitat.

Així que ahir va ser un dia marcat pel Big Data a Palma amb una presentació del propi Rayón, a les 13h a la UIB sobre «Aplicació del Big Data a la millora de la competitivitat de l’Empresa» i per la tarda el 1r fòrum de tendències empresarials organitzat pel Club Diario de Mallorca.

El repte és el mateix per a tots a dia d’avui, saber com utilitzar aquesta quantitat de dades que emmagatzemem en el Núvol de forma massiva per tres factors principals segons explica Rayón, “l’abaratiment de la computació, la digitalització i sensorització de tot, així com les xarxes socials, inesgotable font de comentaris, retuits, M’agrades, etc. ” El primer pas i més important de tots seria tenir dades de qualitat i fer-se les preguntes adequades, així com lideratge, capacitació de les persones perquè les dades generin confiança “.

Així que si vostè és de les persones que es fa més preguntes que respostes, com un filòsof, sap programar algoritmes en RHadoopPython  per convertir dades primàries en patrons de consum i prescripcions per la creació de nous productes  i campanyes de Màrqueting dissenyades per a cada nínxol de mercat, es podrà convertir en un alquimista 2.0.

Aquesta entrada ha estat publicada en Big Data, Notícies, TenTIC. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.