Taller signatura electrònica

Data: dijous 27 de setembre, de 9:30 a 11:30 hores.
Lloc: Sala de formació de Bitel, Edifici 17, planta 1 del Parc Bit
Organitza: Fundació iBit
Inscripcions: A la pàgina web d’Amiando. Places limitades: 25.

Objectiu del taller
Adquirir coneixements i competències bàsiques per a la utilització de la signatura electrònica i el certificat electrònic.

Públic objectiu
Autònoms, empresaris i emprenedors.

Continguts del taller

• Introducció al concepte de signatura electrònica. ¿Signatura digital o electrònica?
  • Conceptes legals: introducció a la Llei 59/2003, de 19 de desembre, de signatura
  • electrònica.
  • Conceptes tècnics:
    • Seguretat de la signatura electrònica. Concepte bàsic de xifrat i encriptació per a no iniciats.
    • Característiques de la signatura electrònica. Integritat, no repudi, tercer de confiança, verificació d’identitat.
  • Entitats de certificació:
    • Entitats que expedeixen certificats de signatura electrònica. Espanya i Europa. Menció d’altres països fora de la UE.
  • Usos pràctics de signatura electrònica
    • Classes de certificats per a firma electrònica.
    • Usos pràctics de la signatura electrònica. Particulars i empreses.
    • Utilització del dnie o certificat FNMT per autenticació i tràmits.
    • Signatura electrònica com a mètode d’autenticació-Altres mètodes deautenticació electrònica. (Biometria, empremta digital).
    • Introducció a les targetes criptogràfiques com a suport de certificats
    • de signatura electrònica.
    • Signatura en dispositius mòbils.
    • Signatura en tabletes.
  • Signatura electrònica de documentació
    • Utilització de programari gratuït de signatura electrònica. (DocOnYou)
    • Signatura de documents electrònicament dels participants

Es recomana que els assistents disposin d’un certificat electrònic, ja sigui de persona física o persona jurídica, o bé comptar amb un DNI electrònic actualitzat.

El taller serà impartit per Sandra Botella, fundadora de l’empresa Paperless Mallorca. El projecte empresarial Paperless MALLORCA, assessoria per a la implementació de l’anomenada “Oficina sense papers”, neix el desembre de 2011 com una iniciativa personal, i actualment es troba en fase de creixement a la incubadora d’empreses de ParcBit de Mallorca.

L’abril d’aquest any es va signar un acord de col·laboració amb l’empresa desenvolupadora de la plataforma DocOnYou, aplicació creada per al funcionament sense papers, amb gestió i compartició documental, possibilitat de signatura electrònica, i facturació electrònica en format legal.

Paperless s’ofereix a respondre consultes si es troben amb algun problema al descarregar certificats. Pot contactar a través de paperless.mallorca@gmail.com. A més, pels inscrits al curs ofereixen un cupó de descompte del 30% en l’adquisició del lector de dnie (C3P0) a través de le la seva tenda on-lilne; i una oferta en un lector per a dnie en smartphones i tablete, per això també ha de contactar a través del correu electrònic.

Aquesta entrada ha estat publicada en Notícies. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una respuesta a Taller signatura electrònica

1. Retroenllaç: Taller de firma electrònica. Vos hi apuntau? « L'iBit en primera persona