Ja tenim els guanyadors del concurs “Cercam professionals pràcTICs”

Aquest matí en una roda de premsa el vicepresident de la Fundació iBit, Miquel Bernat, ha anunciat els dos guanyadors del concurs “Cercam professionals pràcTICs” que es va posar en marxa el passat 13 d’abril. Asier de la Fuente, autònom i propietari d’Asier 3d, una empresa dedicada al disseny específic en 3D d’entorns, interiors arquitectònics i també d’imatges de productes, i Diana Villanueva, gerent i única treballadora d’una micropime especialitzada en la venda online d’articles per a festes infantils, chiquiparty.es, han estat els seleccionats pel jurat.

Fent balanç del concurs, han participat un total de 28 professionals, entre autònoms i micropimes de la nostra comunitat autònoma, de sectors d’activitat ben diferents, entre els quals es troben professionals de l’àmbit de la restauració, assessoria i consultoria, ensenyament, sector alimentari, turístic i lleure, entre d’altres.

La selecció dels dos guanyadors per part dels membres del jurat, format per representats de la Fundació iBit, Cambra de Comerç de Mallorca, TRIA Serveis de PIMEM i PalmaActiva, ha estat prou difícil perquè hi ha hagut un nivell de competitivitat en l’ús de les noves tecnologies bastant elevat entre les 10 empreses que van passar a la fase de finalistes. Tot i així, estam contents i agraïts per la participació de tots els professionals en el concurs i aprofitam per convidar-los a la Jornada de professionals pràcTICs que tendrà lloc el proper dijous dia 17 de maig a partir de les 17 hores a les Cases de Son Espanyol en motiu del Dia d’Internet.

Recordar que el concurs que ha estat finançat per la Direcció General d’Innovació i Desenvolupament Tecnològic de la Vicepresidència Econòmica, de Promoció Empresarial i de Treball del Govern de les Illes Balears.

Més informació sobre els guanyadors:

Asier 3D

El model de negoci d’Asier 3D consisteix en proveir als seus clients imatges virtuals realistes per a que puguin mostrar amb precisió l’aspecte del producte que volen vendre abans que aquest es materialitzi.

Ens ha contat que el correu electrònic, a més de fer-lo servir per a comunicar-se a nivell professional amb els seus clients amb independència de la distància física, l’utilitza per a enviar pressuposts i factures, rebre encàrrecs o modificacions dels mateixos, a títol informatiu per a rebre newsletters i notificacions de blogs, forums i empreses de software, per tal d’informar-se de les darreres novetats del sector.

La web www.asier3d.com és el seu portfoli professional, en la qual mostra la feina que fa i tracta de mostrar a potencials clients quins són els seus serveis en un món tan complex com és del disseny 3D. També té un blog, que fa servir per a donar a conèixer curiositats, animacions 3D, programari nou i adquisicions pròpies al voltant del seu sector. Ens ha contat que no es dedica a la venda online però remarca el fet que els seus clients arriben a ell a través dels múltiples canals en els que té presència online.

Per a realitzar la seva activitat professional utilitza tot tipus d’eines, d’entre les quals destaca com a fonamentals GrandTotal, per a qüestions de facturació i pressuposts, també Bento, per fer bases de dades de forma senzilla, i Dropbox, com a eina per emmagatzemar arxius online, que afirma que li resulta imprescindible, per exemple, per enviar arxius grans als seus clients amb un simple enllaç.

El dispositiu mòbil també li suposa una eina fonamental per accedir a tota la informació que necessita, estigui on estigui. L’utilitza, a més de per a llegir, per respondre correus electrònics quan està fora de l’oficina, per prendre nota de les tasques que després sincronitza quan arriba a casa amb l’aplicació d’escriptori, per gestionar el programa de facturació i el de bases de dades, i per als serveis de banca electrònica, entre d’altres.

Chiquiparty.es

El 100% del seu volum de negoci és online, no disposa de cap punt de venta físic. La seva propietària, gerent i única treballadora, Diana Villanueva, per poder participar en el concurs, ens ha contat quin ús fa de les noves tecnologies en el seu dia a dia.

Sabem que la seva principal eina de treball és el correu electrònic, que utilitza per a comunicar-se amb clients i proveïdors. Quan no es troba al lloc de feina, les gestions a través del correu electrònic les realitza a través del seu dispositiu mòbil intel·ligent amb tarifa de dades contractada, que li proporciona mobilitat i flexibilitat. A causa que totes les ventes que genera la seva empresa són a través d’Internet, la seva pàgina web www.chiquiparty.es, la qual fa servir com a tenda online, és també una eina bàsica per al seu negoci. A través d’ella els seus clients poden informar-se i adquirir la gran varietat de productes de què disposa. Cadascun dels productes està acompanyat d’una descripció i fotografies, informació que actualitza diàriament. A més de la pàgina web, també disposa d’un blog on escriu sobre les novetats, ofertes, promocions, idees i consells per a organitzar festes per a nins.

Les xarxes socials també són canals de comunicació i informació imprescindibles per al seu negoci. Per això dedica gran part del dia a conversar amb els seu públic a través de la seva pàgina a Facebook, un perfil profesional a Twitter i també a altres xarxes com Pinterest, Flickr o Linkedin.

En el seu dia a dia també fa ús intensiu d’eines ofimàtiques, el paquet d’eines de Google, i eines més específiques com Prestashop, un tpv virtual i un sistema de pagament per a la tenda online configurat a través de Paypal.

Aquesta entrada ha estat publicada en Dr. TIC, Notícies. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.