Teletreball a Balears i des de Balears

Balears és la comunitat amb menor nombre de teletreballadors (5,1%) segons un estudi d’Adecco, el qual esmenta que a Espanya hi ha 1,43 milions de persones que teletreballen, arribant al punt més àlgid des dels seus inicis. Madrid és la comunitat amb un major nombre de teletreballadors (9,7%), un punt i mig més que un any abans. El segueixen Andalusia (8,4%) i la Comunitat Valenciana (8,1%) (Europapress, 2018).

Segons dades de la Unió Europea (Eurostat, 2017) a Espanya teletreballa poc més del 4% de la població en edat laboral, sent els Països Baixos l’estat amb més teletreballadors (13,7%), seguit per Luxemburg (12,7%) i Finlàndia (12,3%).

No obstant això, segons l’enquesta de mobilitat del ParcBit realitzada al 2017 un 20% dels treballadors del ParcBit realitzen teletreball almenys un dia a la setmana; encara que cal matisar que el ParcBit és el bressol de les empreses TIC de Balears.

Nòmades digitals

Al llarg del temps a tot el món ha anat disminuint l’interès per cercar la paraula «telework» i ha augmentat l’interès pel «digital nomad». A l’efecte d’organització de les empreses i persones és el mateix, es tracta de poder treballar sense la necessitat d’haver d’estar físicament en una oficina o empresa determinada. Al treballador, a més, li facilita poder anar viatjant sense estar pendent d’anar al treball, perquè el treball arriba a la persona. A la part d’Amèrica del Nord és més cercada la paraula “telework”, en canvi en la part d’Europa és més cercada la paraula «digital nomad».

Publicat dins de Dr. TIC, Notícies | Etiquetat com a , | Deixa una resposta

Recull Entrevistes TIC 2018

Per acabar el 2018 hem fet un recull en format revista del més destacat de les nostres Esperem que us agradi, gràcies a tots!

Publicat dins de Notícies | Deixa una resposta

ICT Imagine Digital 2018(2): “La tecnologia necessita l’humà més que l’humà la tecnologia”

Continuam amb el nostre resum del més destacat  de la segona i tercera jornada del congrés ICT 2018. Imagine Digital-Connect Europe , els passats 5 i 6 de desembre, organitzat per la Comissió Europea i la Presidència austríaca del Consell de la Unió Europea que tengué lloc a Viena. Recordau que les sessions es van retransmetre per streaming i estan disponibles a la llista de Youtube d’ICT 2018 Digital Single Market.

Continua llegint

Publicat dins de Big Data, Blockchain, ciberseguretat, Intel·ligència artificial, Internet de les coses, Notícies, Realitat virtual, Robòtica, Smartcities, TenTIC | Etiquetat com a , , , , , | Deixa una resposta

ICT 2018: Imagine Digital – Connect Europe (1): “La connectivitat ha canviat les nostres vides”

Els passats 4-6 de desembre hem tengut la sort d’assistir a l’ICT 2018. Imagine Digital-Connect Europe ,  un congrés d’R+D+I organitzat per la Comissió Europea i la Presidència austríaca del Consell de la Unió Europea en el qual hem pogut conèixer de primera mà les prioritats de la Unió Europea en la transformació digital de la societat i la indústria. Amb més de 6000 inscrits de 120 països del món i 130 expositors (start ups, inversors, projectes innovadors…), es fa difícil resumir una experiència tan enriquidora i inspiradora. Per sort totes les sessions es van retransmetre per streaming i estan disponibles a la llista de Youtube d’ICT 2018 Digital Single Market. Aquí teniu un tast del més destacat de la primera jornada.

Continua llegint

Publicat dins de Big Data, Blockchain, ciberseguretat, Intel·ligència artificial, Internet de les coses, Notícies, Realitat virtual, Smartcities, TenTIC | Etiquetat com a , , , , , , , | Deixa una resposta

Ensenyar a programar a infantil i a primària

La programació és un llenguatge, com ho són la llengua catalana, castellana, anglesa, o altres com el llenguatge matemàtic o el llenguatge musical. Es pot ensenyar pensament de programació des dels 3 anys, i sense la necessitat d’ordinadors. Només cal aprendre a programar instruccions i comprovar si les ordres es compleixen o no. Es pot començar amb papers i dibuixos i una persona que simuli les instruccions en paper a un ordinador, per a visualitzar si el resultat ha estat el desitjat. Els infants ho veuen, ho aprenen i ho interioritzen.

A l’escola d’infantil i primària Son Basca de Sa Pobla ho tenen clar. Uns cartells penjats a la vidriera d’un lloc de pas recorden als infants «d’aquí a 15 anys ensenyarem a programar tal i com ara ensenyam a llegir i a escriure,… i ens demanarem per què no ho hem fet abans» citant a Mark Zuckerberg, CEO de Facebook. L’acompanya un altre cartell que difon «totes les al·lotes mereixen formar part en la creació de la tecnologia que canviarà el nostre món i qui el governa» citant a Malala Yousafzai, activista i guanyadora de diferents premis en defensa de la pau i els nens.

Silvia Ribas, Directora CEIP Son Basca de Sa Pobla

Publicat dins de Notícies | Deixa una resposta

Ser diferents, Jaume Ripoll, Filmin

Dijous dia 29 de novembre Jaume Ripoll de Filmin va donar a conèixer un caramull de consells sobre startups al Tramuntana Tech Talks al ParcBit. Dies abans l’entrevistaven a Mallorca Tech Talks.

Consells Jaume Ripoll de Filmin

Publicat dins de Big Data | Deixa una resposta